web analytics
Economia socială și solidară: oportunități și constrângeri pentru învățământul profesional și tehnic

Considerăm că învățământul profesional și tehnic are un potențial deosebit în a forma competențe profesionale în rândul tinerilor și a facilita ulterior inserția lor profesională. De asemenea, credem că trebuie să aibă un rol și în formarea de competențe civice.

Economia socială și solidară reprezintă un domeniu ce poate deveni în anii următori tot mai atractiv pentru tinerii care se orientează spre învățământul profesional și tehnic. Diversificarea profilului de afaceri sociale din România va face necesară atragerea unui anumit de tip de angajați, care dovedesc nu numai abilități profesionale, dar și o înțelegerea a modului în care funcționează afacerile sociale.

Înțelegerea oportunităților reprezentate de acest domeniu pentru tineri, dar și a modului de funcționare a sectorului de economie socială și solidară reprezintă două obiective importante pe care le vom avea în vedere în perioada următoare.

O analiză comparativă cu privire la situația învățământului profesional și tehnic din 7 țări europene (inclusiv România) este cel mai recent rezultat obținut în cadrul proiectului Social and Solidarity Economy in Europe: affirming a new paradigm through IVET curricula innovation. Asociația CRIES este coordonatorul proiectului pentru România.

Varianta completă a documentului în limba engleză poate fi consultată aici.